رادیو پلیر صامع
میکسر رک صامع
پاور رک صامع
سیستم کنفرانس

 

رک و مینی رک

رک به محفظه ای گفته می شود که سرور و سایر متعلقات شبکه مثل سوییچ، روتر، مودم و … در آن قرار می گیرد. وظیفه رک حفاظت از سرور است که با جلو گیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و هم چنین تهویه باعث كارایی بهتر سرور می شود و واحد اندازه گيری آن (Unit) می باشد كه هر يونيت تقریباً معادل 5 سانتی متر است. اندازه رک ها به طور معمول بين 4U تا 47U می باشد.

رک های دیواری دارای ارتفاع های مختلفی از قبیل ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۹ یونیت بوده و بیشتر برای قرار دادن سوییچ و روتر مورد استفاده قرار می گیرند.

رک های ایستاده استاندارد اغلب برای قرارگیری در دیتاسنتر ها استفاده می شوند. در این رکها، انواع پچ پنل، سوییچ، سرور، یو پی اس (UPS) و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی را برای مدیریت آسان تر یک جا جمع می کنند، ورودی هایی مخصوص انواع کابل دارند و همچنین از هر چهار جهت باز می شوند. ارتفاع این رک ها ۱۶، ۲۱، ۲۸، ۳۶، ۴۰ و ۴۴ یونیت می باشد . و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتربه بالا تولید می شوند و دارای درب های شیشه ای یا تلقی فریم دار هستند. امکان نصب ۱ تا ۴ فن درون این رک ها وجود دارد و به صورت پیش فرض دارای فقط یک فن هستند. پاور ماژول های ۸ پورت و ۹ پورت افقی داخل این رک ها نصب می شود و به نسبت  ارتفاع آن می توان پاور ماژول های عمودی نیز نصب کرد.

رک ها از قسمت های مختلفی دارند که در زیر به بررسی یک یک آن ها می پردازیم

فن (Fan): برای خنک کردن و تهویه صحیح اجزای داخلی رک از تعدادی فن که معمولاً در سقف و کف رک قرار می گیرند استفاده می شود.

Power Module (پاور ماژول): روی این قطعه تعدادی پریز برق به منظور تغذیه اجزای داخلی رک به خصوص سوییچ و سرور نصب می شود.

پچ پنل (Patch Panel) : پچ پنل قطعه ای است مستطیل شکل که روی آن تعداد مشخصی پورت شبکه موجود است برای مثال 24 پورت ، 48 پورت و …. در هنگام کابل کشی در هر قسمت از ساختمان تعدادی سوکت شبکه قرار دارد که ممکن است در حال حاضر مورد استفاده قرار نگیرد و کاربری از طریق آنها به شبکه اتصال پیدا نکند ولی باید این امکان وجود داشته باشد تا در هنگام افزایش کاربر این سوکت ها را وارد مدار شبکه بشوند در نتیجه متخصصین کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند یعنی همه کابل هایی که به سوکت ها متصل می شوند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک است گرد آوری می کنند و آنها را به پچ پنل وارد کرده و شماره گذاری می کنند تا در صورت الزام هر سوکتی را که میخواهند با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ وصل نمایند.

رکمونت کیس: رکومنت به کیس هایی اطلاق می گردد با 3 یا 4 یونیت ظرفیت سرور. این کیس ها دارای پاورهای ۴۰۰ وات هستند، همچنین دارای درب قفل دار و فیلتری جهت جلوگیری از ورود غبار به درون کیس می باشند و با توجه به نوع طراحیشان حجم کوچکی از فضای رک را اشغال می کنند.

سینی (Shelf): معمولاً در هر رک از تعدادی سینی برای جدا سازی بخش های مختلف و قرار دادن بعضی تجهیزات مثل سوییچ و یا مانیتور سرور بر روی آن مورد استفاده قرار می گیرد. سینی ها در دو نوع متحرک و ثابت همراه رک تولید و عرضه می شوند.

مینی رک های صامع گزیده های از رک های صنعتی هستند که به مانند دیگر رک های صنعتی دارای میکسر ،آمپلی فایر،اکو دیجیتال،CD PLAYER و رادیو دیجیتال در ابعاد و توانایی  کمتر می باشد . این مینی رک ها به کاربر اجازه استفاده از سیستم صوت و پیجینگ در مراکز کوچکتر را می دهد و دیگر نیازی به رک های صنعتی با ابعاد بزرگتر نمی باشد .

شرکت آوا صدای پژواک در زمینه  رک و مینی رک  محصولات زیر را ارائه می نماید

مطالب مرتبط :   سیستم کنفرانس ، قیمت سیستم کنفرانس ، میکروفون کنفرانس