تجهیزات صوتی سالن کنفرانس شامل تمامی امکانات و تجهیزاتی که صدا و صوت سخنران را به شکلی رسا و بدون نویز دریافت کرده و پس از تقویت صدا، آن را پخش می کند. با توجه به اهمیت مذاکرات در سالن های کنفرانس، وجود سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت می تواند تاثیری بسیاری در انتقال نظرات و نتیجه گیری ها داشته باشد.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ، شرکت صامع

تجهیزات قدیمی تر مورد استفاده در سالن های کنفرانس غالبا تنها صوت را دریافت کرده و پس از تقویت آن را پخش می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال امکانات بیشتری به این سیستم ها اضافه شده که علاوه بر دارا بودن سیستم تغذیه، میکروفون های دستی و رومیزی، میکروفون ریاست، میکسرها، آمپلی فایر و انواع بلندگوهای اکتیو و پسیو، این قابلیت را به کاربر می دهد تا بدون نیاز به سیم کشی های پیجیده، صوت را از طریق بلوتوث و به صورت شبکه دریافت و پس از تقویت آن را انتقال دهد.

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس شامل امکانات دیگری نیز می باشد که از آن جمله می توان به پورت های USB، VGA Audio و HDMI اشاره کرد. بعلاوه برای نمایش تصاویر نیز از مانتورهایی با ابعاد مختلف و قابلیت هایی همچون ضبط صدا و تصویر به صورت همزمان بهره می برد.

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس بر اساس برند و امکانات آن دارای کیفیت های متفاوتی است که نیازمند دقت و حساسیت بالایی در انتخاب مدل، کاربری و کمپانی سازنده می باشد. استفاده از میکروفون های با کیفیت در دریافت صدا بسیار حائز اهمیت بوده و انتخاب این سیستم ها نیز می تواند انواع مختلفی را دربرگیرد.

گرافیک RTX 4060 Ti انویدیا قوی‌تر از RTX 3080
این مقاله را بخوانید

میکروفون های ریاست دارای سیستمی جهت انتقال سخنرانی به هر یک از حضار بوده و در واقع مدیریت کنفرانس را به دست ریاست می سپارد. شایان ذکر است که، استفاد از سیستم صوتی سالن کنفرانس که اجازه ترجمه همزمان سخنرانی را فراهم می آورد، یکی از ملزومات کنفرانس های بین المللی است.

سالن کنفرانس یکی از اصلی‌ترین محیط‌هایی است که برای برگزاری جلسات، نشست‌های خصوصی، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها استفاده می‌شود. برای بهبود کیفیت صدا در سالن کنفرانس، تجهیزات صوتی مناسب لازم است.

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس شامل چندین قطعه تجهیزات می‌شود که شامل میکروفون کنفرانس، بلندگو، میکسر، صفحه نمایش، پخش کننده صوت و تجهیزات جانبی دیگر می‌باشد.

  • میکروفون کنفرانس: میکروفون‌های کنفرانس معمولاً برای استفاده در میان شرکت کنندگان قرار می‌گیرند و صدای آن‌ها را با کیفیت بالا و بدون نویز ضبط می‌کنند.
  • بلندگو: بلندگوهای سالن کنفرانس باید برای پوشش صدای کافی برای شرکت کنندگان طراحی شوند. همچنین باید دارای ویژگی‌هایی مانند صدای با کیفیت و وضوح، خروجی صوتی مساوی و پوشش صدای گسترده باشند.
  • میکسر: میکسر برای تنظیم و ترکیب سیگنال‌های ورودی از میکروفون‌ها و دستگاه‌های دیگر مانند پخش کننده‌های صوتی وجود دارد.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش معمولاً برای نمایش تصاویر و اطلاعات مربوط به جلسات کنفرانس و موضوعات مورد بحث استفاده می‌شود.
  • پخش کننده صوت: پخش کننده صوتی برای پخش فایل‌های صوتی مانند موسیقی و پادکست استفاده می‌شود.