میکروفن رومیزی کنفرانس

میکروفن رومیزی کنفرانس یک نوع میکروفن است که برای استفاده در جلسات و نشست‌های کنفرانس و تجمعات گروهی طراحی شده است. این نوع میکروفن‌ها معمولاً قرار است بر روی میز قرار گیرند و به صورت مرکزی صدا را از محیط جمع‌آوری می‌کنند تا به بقیه شرکت‌کنندگان در جلسه انتقال داده شود.

میکروفن‌های رومیزی کنفرانس معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  1. دامنه گیرش صوت: این نوع میکروفن‌ها برای جمع‌آوری صداها در یک دامنه گسترده‌تر به کار می‌روند تا صداهای تمام شرکت‌کنندگان را در جلسه کنفرانس دریافت کنند.
  2. لغزش خودکار: برخی از میکروفن‌های رومیزی کنفرانس دارای قابلیت تشخیص و تمیز کردن صداهای محیطی هستند تا صدایی که از منبعی خارج از دامنه میکروفن آمده است را کاهش دهند و تمرکز روی صداهای اصلی در جلسه را افزایش دهند.
  3. ضبط صدا: برخی میکروفن‌های رومیزی کنفرانس قابلیت ضبط صدا را نیز دارند تا بتوانند برای ضبط جلسات و نشست‌های کنفرانس استفاده شوند.
  4. صدای بلند و واضح: این نوع میکروفن‌ها برای انتقال صدا به صورت واضح و با کیفیت بالا طراحی شده‌اند تا تمامی شرکت‌کنندگان در جلسه به درستی بتوانند صدا را بشنوند.

میکروفن کنفرانس وظیفه دریافت صدای سخنران را بدون نویز و با بالاترین سطح کیفیت دارد. بنابراین این وسیله جایگاه ویژه ای را در سیستم کنفرانس داراست. میکروفن کنفرانس انواع مختلفی دارد که از آن دست می توان به میکروفن های دستی، میکروفن های رومیزی و میکروفن ریاست اشاره کرد.

به طور کلی میکروفون ها به دو دسته با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شوند که هر دو وظیفه انتقال صوت را بر عهده دارند؛ با این تفاوت که میکروفون های با سیم، اطلاعات را از طریق کابل های انتقال به دستگاه گیرنده می فرستند و میکروفون های بی سیم این اطلاعات را از طریق امواج صوتی ایجاد شده در محیط به سیستم صوتی انتقال می دهند.

کمپانی اینتل Intel Processor را  جایگزین  Pentium و Celeron معرفی کرد
این مقاله را بخوانید

میکروفن رومیزی کنفرانس دارای یک چراغ LED بوده که وضعیت روشن آن نشان دهنده دریافت صحبت های سخنران است و می تواند توسط ریاست جلسه کنترل شود. از این رو،میکروفن رومیزی ریاست این امکان را به رئیس جلسه می دهد تا اجازه سخنرانی برای هر فرد تعیین نماید.

کیفیت میکروفن رومیزی کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا هرچه صدایی که این قطعه دریافت می کند رساتر باشد، در نتیجه صدایی که در سالن پخش می شود نیز مفهوم تر و یکنواخت تر خواهد بود. امروزه برخی از میکروفن های رومیزی موجود در بازار مجهز به صفحه نمایش هایی جهت ارسال و دریافت پیام و همچنین نمایش نتیجه رای گیری ها هستند. بعلاوه برخی میکروفن های رومیزی نیز دارای سیستم چهره نما بوده و با توجه به روشن شدن میکروفن و شروع سخنرانی دوربین ها به صورت خودکار بر روی چهره سخنران چرخیده و شروع به فیلم برداری می کنند. جنس بدنه میکروفن ها از پلاستیک سخت و یا فلز است که اغلب نوع فلزی آن ها دارای مقاومت و کیفیت بالاتری می باشد.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ، سیستم صوت