افزایش کاربران اسپیکر هوشمند در آمریکا

آمار حکایت از افزایش کاربران اسپیکر هوشمند در آمریکا دارد. براساس آخرین تحقیقات انجام شده ، از ژانویه ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۱۸ مصر‌ف کنندگان اسپیکرهای هوشمند از ۲۸ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

این آمار در حالی منتشر‌ شد که براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود ۲۳ درصد از کاربرانی که در حال حاضر اسپیکر هوشمند دارند، اسپیکر جدید برای افرادی که اسپیکر ندارند، خریداری خواهند کرد. همچنین، ۲۳ درصد از افرادی که هنوز اسپیکر هوشمند خریداری نکرده‌اند، نیز برای خود اسپیکر خواهند خرید. جالب است بدانید که ۹ درصد از افرادی که اسپیکر ندارند نیز، قصد دارند برای دیگران اسپیکر خریداری کنند.

این آمار و ارقام از سوی ادوبی و براساس نظرسنجی از ۱۰۰۰ مصرف کننده امریکایی بدست آمده است. نظرسنجی علاوه بر آمار خرید اسپیکر هوشمند، به جنبه‌های دیگری از موضوع هم توجه نشان می‌دهد. مثلا طبق آمار بدست آمده، شایع‌ترین درخواست کاربران از اسپیکرهای هوشمند، درخواست پخش موسیقی است. ۷۰ درصد کاربران بیشتر از اسپیکر هوشمند درخواست پخش موسیقی دارند و ۶۴ درصد از کاربران درباره وضعیت آب و هوا از اسپیکر هوشمند استفاده میکنند.

با وجودی که از اسپیکرهای هوشمند به راحتی می‌توان از طریق فرمان صوتی برای کنترل دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند استفاده کرد؛ ولی تنها ۳۱ درصد کاربران از اسپیکر هوشمند به این منظور استفاده میکنند.

البته تا حدی اطلاعات آماری این گزارش با اطلاعات مربوط به گزارش‌های قبلی مغایرت دارد. قبلا گفته شده بود که تنها 2 درصد از دارندگان الکسا از فرمان‌های صوتی الکسا برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. البته مرکز تحقیقات ادوبی، تمام اسپیکرهای هوشمند بازار در ایالات متحده را مورد توجه قرار داده است و فقط به یک مدل اسپیکر هوشمد مثلا الکسا توجه نشان نداده است. براساس گزارش منتشر‌شده از سوی ادوبی، ۳۰ درصد کاربران اسپیکرهای هوشمند، از دستگاه خود برای خرید کردن یا سفارش دادن استفاده میکنند.

میکروفون تصویری؛ ابزاری که صدا را بر اساس حرکت اجسام تشخیص می‌دهد
این مقاله را بخوانید

از نظر شرکت ادوبی، استفاده از اسپیکرهای هوشمند برای فعالیت‌هایی مثل سفارش غذا، ارسال پیام، بازی کردن، فرمان صوتی به دستگاه‌های هوشمند خانگی، تحقیق در مورد سفر و مدیریت امور مالی، جزو فعالیت‌های جدید و در حال گسترش اسپیکرهای هوشمند است. براساس این گزارش، تقریبا یک چهارم دارندگان اسپیکرهای هوشمند حداقل یک بار از دستگاه خود برای سفارش دادن خرید استفاده کرده‌اند و ۲۱ درصد کاربران، از اسپیکر هوشمند برای سفارش مجدد، اقلامی که قبلا خرید کرده‌اند، از اسپیکر هوشمند استفاده کرده‌اند.

افزایش کاربران اسپیکر هوشمند در آمریکا

استفاده از الکسا برای اضافه کردن فهرست اقلام به لیست خرید، یکی از کاربردهای معمولی است که کاربران از آن بسیار استفاده می‌کنند. ظاهرا اسپیکرهای هوشمند در فرآیند خرید کردن دخالت دارند، ولی در همان گام‌های نخستین بیشتر به‌کار گرفته می‌شوند، و بیشتر نقش یادآوری کننده و همفکری را برای کاربر بازی می‌کنند. در حدود ۴۶ درصد کاربرد اسپیکرهای هوشمند به همین منظور گزارش شده است.

شرکت ادوبی هم چنین متوجه شده است که استفاده از دستیار هوشمند صوتی در اسپیکرهای هوشمند، رشد خوبی داشته است. براساس گزارش ادوبی، در حدود ۷۶ درصد کاربران اسپیکرهای هوشمند هر سال نسبت به سال قبل، بیشتر از دستیار هوشمند استفاده میکنند.

لینک های مرتبط: میکروفون کنفرانس ، قیمت میکروفون اتاق کنفرانس ، خرید تجهیزات سالن کنفرانس ، خرید سیستم صوتی کنفرانس