بایدو دومین فروشنده بزرگ اسپیکر هوشمند جهان شد

براساس گزارش جدید کانالیس، شرکت چینی بایدو، غول موتور جستجوی چینی، با پشت سرگذاشتن گوگل، پس از آمازون اکنون دومین فروشنده بزرگ اسپیکرهای هوشمند جهان است.

اسپیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرم هوش مصنوعی با اسم DuerOS اجرا میشوند. این شرکت از همان آغاز هدف خود را بر روی تولید محصولات با کیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه بازار ساخت؛ اما ظاهرا این محصول اقبال خوبی نداشت و فروش کمی را تجربه کرد. اخیرا بایدو به فروش مدلهای اسپیکر ارزان قیمت تری روی آورده طوریکه اسپیکر بیسیک Xiaodu با قیمت ۸۹ یوان فروخته میشود. بایدو حتی موفق شده است در سه ماهه اول سال جاری، در چین از شرکت بزرگ هم وطن خود، علی بابا، نیز سبقت بگیرد.

بایدو دومین فروشنده بزرگ اسپیکر هوشمند جهان شد

ناگفته نماند بایدو و گوگل در بازاری واحد باهم رقابت نمیکنند؛ زیرا بایدو محصولات خود را به طور انحصاری در بازار داخلی خود میفروشد؛ درحالیکه گوگل محصولات خود را تقریبا در تمام جهان به جز چین به فروش میرساند. با‌ این حال، رشد انفجاری بایدو در سال گذشته نشان دهنده‌ توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی چین است.

سال گذشته، رابین لی، مدیرعامل بایدو، به صراحت اعلام کرده بود اصلا نگران ورود مجدد گوگل به بازار چین نیست. گوگل به راحتی این قدرت را دارد که در هر کشوری محصولات خود را عرضه کند.

لینک های مرتبط: میکروفون کنفرانس ، قیمت میکروفون اتاق کنفرانس ، خرید تجهیزات سالن کنفرانس ، خرید سیستم صوتی کنفرانس

قیمت سیستم صوتی اتاق کنفرانس
این مقاله را بخوانید