طراحی و تجهیز سالن کنفرانس

طراحی و تجهیز سالن کنفرانس، بستگی به نیازها و اهداف شما دارد. اما در ادامه، چند مورد اصلی را برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس بررسی می‌کنیم:

۱. انتخاب مکان: ابتدا نیاز است که یک مکان مناسب برای سالن کنفرانس خود انتخاب کنید. این مکان باید بر اساس تعداد شرکت کنندگان و نیازهای فنی مرتبط با صدا، نور، و ارتباطات انتخاب شود.

۲. صدا و تجهیزات صوتی: نصب سیستم صوتی حرفه‌ای در سالن کنفرانس بسیار مهم است. این شامل میکروفن‌ها، بلندگوها، میکسرها و تجهیزات صوتی دیگر است. انتخاب میکروفن‌های مناسب برای جلسات و کنفرانس‌ها، همچنین نصب بلندگوها به نحوی که صدا به طور مناسب در سالن توزیع شود، اموری است که باید در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ، تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

۳. تجهیزات تصویری: بستگی به نیازهای شما، ممکن است نیاز به نصب تلویزیون، پروژکتور، صفحه نمایش، دوربین و سایر تجهیزات تصویری داشته باشید. این تجهیزات برای ارائه اطلاعات و نمایش محتواهای چندرسانه‌ای به شرکت کنندگان کنفرانس بسیار مفید هستند.

۴. نورپردازی: نور مناسب در سالن کنفرانس، همچنین در صحنه و پایین صحنه بسیار مهم است. انتخاب روشنایی مناسب و استفاده از نورهای قابل تنظیم جهت تنظیم محیط و ایجاد اثرات ویژه می‌تواند تجربه بصری شرکت کنندگان را بهبود بخشد.

سالن کنفرانس، محل برگزاری جلسات مهم برای تبادل نظر و نتیجه گیری درباره مسائل مهم و تعیین کننده هر شرکت بزرگی است. سخنرانی های انجام شده در این سالن مستلزم داشتن امکانات ویژه ای است که علاوه بر راحتی حضار، صدا و تصویر آنان را نیز به خوبی انتقال دهد.

شارژدهی لپ تاپ‌ها با پردازنده‌های لونار لیک بی‌نقص میشود
این مقاله را بخوانید

در طراحی و تجهیز سالن کنفرانس مواردی همچون ابعاد سالن، نوع چیدمان صندلی ها، سیستم صوتی، سیستم تصویری، نورپردازی و دکوراسیون نقشی تعیین کننده دارند. درصورتیکه سالن کنفرانس ابعدادی بیش از 70 متر داشته باشد بهتر است چیدمان صندلی ها بر رویسطوح شیبدار و پلکانی باشد تا زاویه دید حضار به خوبی تامین شود.

یکی از نقاط قابل ذکر در ساخت سالن های کنفرانس، طراحی ورودی و خروجی است؛ به این صورت که در سالن هایی با مساحت بالا می توان از ورودی و خروجی های مجزا و با عرضی بالغ بر یک متر مربع استفاده کرد. طراحی و تجهیز سالن کنفرانس شامل مسائلی همچون چیدمان صندلی ها و فاصله بین آن هاست. از این رو بر اساس اندازه صندلی ها و فاصله بین ردیف ها طراحی متفاوتی را می توان برای سالن های کنفرانس متصور شد.

در طراحی و تجهیز سالن کنفرانس انتخاب و نصب سیستم های صوتی از اهمیت بالایی برخودار هستند و به طور کلی شامل تجهیزاتی همچون میکروفن رومیزی، میکروفن ریاست، میکسر، آمپلی فایر و باند می شود. این موارد بسته به نیاز کابر تجهیزات پیشرفته را دربرمی گیرد که از آن دست میتوان به سیستم رای گیری، نمایش تصویر سخنران در نمایشگر، امکان ترجمه همزمان سخنرانی و ضبط صدا و تصویر به صورت همزمان اشاره کرد.

طراحی سالن کنفرانس با توجه به متراژ سالن و تعداد صندلی ها، نورپردازی منحصربفردی را طلب می کند. رنگ صندلی ها و کفش پوش همگی در نوع نورپردازی و چراغ های بکار برده شده در سالن تاثیرگذار هستند.

 

سیستم کنفرانس در ساری
این مقاله را بخوانید