قیمت میکروفن کنفرانس

در سالن های کنفرانس، حضار علاوه بر دریافت واضح صدای سخنرانان، خود نیز به طور جد می خواهند تا نظراتشان را به شکلی رسا به گوش دیگر شرکت کنندگان برسانند. از این رو وجود یک سیستم صوتی کارآمد، می تواندنقش بسازایی در نتیجه جلسات داشته باشد.

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، میکروفنکنفرانس است که به صورت دیجیتال و آنالوگ و یا به دو دسته با سیم و بی سیم وجود دارد که هر دو وظیفه انتقال صوت را بر عهده دارند؛ با این تفاوت که میکروفن های با سیم، اطلاعات را از طریق کابل های انتقال به دستگاه گیرنده می فرستند و میکروفن های بی سیم این اطلاعات را از طریق امواج صوتی ایجاد شده در محیط به سیستم صوتی انتقال می دهند.

میکروفن اغلب در سالن های کنفرانس، سالن های برگزاری همایش ها و در سیستم های فراخوان مشتری استفاده می شود. میکروفن های رومیزی که عموما دارای یک کلید قطع و وصل و یک LED جهت نشان دادن روشن بودن و یا خاموش بودن میکروفن هستند. این میکروفن ها توسط یک کابل به آمپلی فایر متصل شده و یا توسط بلوتوث اطلاعات صوتی را به آمپلی فایرها منتقل می کنند.

قیمت میکروفن کنفرانس بستگی به نوع برند و امکاناتی که در اختیار مصرف کننده قرار می دهد، دارد. درصورتیکه میکروفن، صوت و تصویر را به صورت همزمان ارائه دهد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. بعلاوه میکروفن ریاست جلسه نیز با توجه به قابلیت مدیریت سخنرانی قیمت نسبتا بالاتری خواهد داشت.

انویدیا گرافیک RTX 4080 12GB را با نام RTX 4070 Ti عرضه میکند
این مقاله را بخوانید

بعلاوه چنانچه میکروفن کنفرانس دارای قابلیت رای گیری و نمایش نتایج آرا باشد طبعا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. برعکس، میکروفن های تریبونی و میکروفن های با سیم از قیمت نسبتا کمتری برخوردار هستند.

قیمت میکروفن‌های کنفرانس متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله برند، کیفیت صدا، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص، و همچنین نوع میکروفن (سیمی یا بی‌سیم) و تعداد میکروفن‌های مورد نیاز. همچنین، قیمت میکروفن‌های کنفرانس می‌تواند در بازار محلی و بین‌المللی متفاوت باشد.

به طور کلی، قیمت میکروفن‌های کنفرانس در بازار میانگیناً حدود ۵۰ تا 5۰۰ دلار می‌باشد، اما می‌توانند به صورت چشمگیری بیشتر یا کمتر هم باشند، بسته به موارد فوق‌الذکر.

قیمت میکروفون‌های کنفرانس می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی مانند برند، کیفیت صدا، ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی، اتصال،  نوع وابسته باشد. همچنین، قیمت‌ها در طول زمان تغییر می‌کند.

  1. میکروفون‌های اقتصادی: این نوع میکروفون‌ها معمولاً با کیفیت صدای مناسبی ارائه می‌شوند، اما ممکن است ویژگی‌های پیشرفته‌ای باشد که در میکروفون‌های گران‌تر وجود ندارد، وجود ندارد.
  2. میکروفون‌های متوسط ​​قیمت: این دسته شامل میکروفون‌هایی با کیفیت صدای بهتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند حذف نویز، داشتن الگوی قطبی، بیشتر و … است.
  3. میکروفون‌های حرفه‌ای: این گروه شامل میکروفون‌های با کیفیت بالا، ویژگی‌های پیشرفته مانند فناوری‌های خاص برای کاهش نویز و افزایش کیفیت صدا، الگوهای قطبی تنظیم‌پذیر، و اتصال پیشرفته است.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ، قیمت سیستم کنفرانس