میکروفن اتاق کنفرانس

میکروفن‌های اتاق کنفرانس یکی از عناصر اصلی برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات حضوری یا مجازی هستند. این میکروفن‌ها به صورت ویژه طراحی شده‌اند تا بتوانند صداهای حاضران در اتاق کنفرانس را به طور واضح و بدون نویز و انتقال دهند.

معمولاً انواع مختلفی از میکروفن‌ها برای استفاده در اتاق کنفرانس وجود دارند، از جمله:

  1. میکروفن‌های دسکتاپ: این نوع میکروفن‌ها روی میز یا رومیزی قرار می‌گیرند و معمولاً با کامپیوترها یا تجهیزات دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به صورت باسیم یا بی‌سیم باشند و بسته به مدل، می‌توانند دارای امکاناتی مانند قطع و وصل صدا، کنترل حساسیت میکروفن و تنظیمات صدا باشند.
  2. میکروفن‌های سقفی: این نوع میکروفن‌ها به سقف اتاق کنفرانس نصب می‌شوند و از بالا به حاضران در اتاق کنفرانس صدا می‌گیرند. آن‌ها معمولاً برای فضاهای بزرگ و با تعداد زیادی حاضران مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای حداکثر کاهش نویز و بهبود کیفیت صدا طراحی شده‌اند.
  3. میکروفن‌های قابل حمل: این نوع میکروفن‌ها کوچک و قابل حمل هستند و معمولاً با تجهیزات دیگری مانند تلفن همراه یا تبلت به کار می‌روند. آن‌ها برای جلسات مجازی یا کنفرانس‌های کوچک استفاده میشوند .
  4. میکروفون های رومیزی که اغلب برای جلسات و همایش ها از این نوع میکروفون استفاده میشود.

جلساتی که در سالن های کنفرانس برگزار می شود عمدتا برای بحث و تبادل نظر میان هیئت مدیره یک شرکت خصوصی و یا دولتی است. سخنرانان نقطه نظرات خود را شرح داده و در نهایت بر سر موارد مورد بحث نتیجه گیری می کنند. نیاز به سیستم کنفرانس در این شرایط می تواند انتقال صدا و همچنین تصویر را در این جلسات بالا برده و از صرف انرژی بیش از حد توسط سخنران بکاهد.

احرازهویت با اثرانگشت را سامسونگ افزایش می‌دهد
این مقاله را بخوانید

سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل انواع میکروفن، آمپلی فایر، باند و میکسر می باشد. در این بین میکروفن اتاق کنفرانس با توجه به وظیفه دریافت صدا سخنران بدون نویز و به شکلی رسا بسیار حائز اهمیت است. این وسیله اولین و اساسی ترین جزء سیستم صوت را تشکیل می دهد. میکروفن ها به دو دسته با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شوند که هر دو وظیفه انتقال صوت را بر عهده دارند؛ با این تفاوت که میکروفن های با سیم، اطلاعات را از طریق کابل های انتقال به دستگاه گیرنده می فرستند و میکروفن های بی سیم این اطلاعات را از طریق امواج صوتی ایجاد شده در محیط به سیستم صوتی انتقال می دهند. میکروفن اتاق کنفرانس شامل میکروفن های دستی، میکروفن های رومیزی و میکروفن ریاست است که هر یک ویژگی های منحصربفردی دارد.

میکروفن های امروزی موجود در بازار مجهز به صفحه نمایش هایی جهت ارسال و دریافت پیام و همچنین نمایش نتیجه رای گیری ها هستند. بعلاوه برخی میکروفن ها دارای سیستم چهره نما بوده و با توجه به روشن شدن میکروفن و شروع سخنرانی دوربین ها به صورت خودکار بر روی چهره سخنران چرخیده و شروع به فیلم برداری می کنند. میکروفن ریاست این اجازه را به رئیس جلسه می دهد تا به صورت دستی، میکروفن های دیگر را خاموش و روشن کند و در نتیجه اجازه سخنرانی را به هر یک از حضار دهد. با توجه به وجود این قابلیت، جلسه با نظم بیشتری برگزار خواهد شد.

لینک های مرتبط: تجهیزات سالن کنفرانس  ،  میکروفون کنفرانس ، سیستم صوتی سالن کنفرانس

اضافه شدن هوش مصنوعی به تمام پردازنده‌های اینتل
این مقاله را بخوانید