هزینه ۲۰ میلیارد دلاری برند هواوی برای تحقیق‌و‌توسعه

مطابق آمار، برند هواوی در یک سال اخیر بیش‌ از ۲۰ میلیارد دلار بودجه به تحقیق‌ و‌توسعه اختصاص داده است.

هواوی از زمان آغاز تحریم‌های ایالت متحده با افت شدید درآمد مواجه شده و با اینکه مدیران این کمپانی از بازگشت به روال معمول خبر میدهند، شرکت هواوی با روزهای درخشانش فاصله‌ی فراوانی دارد. در سال‌های اخیر، این غول  صنعت فناوری چین بارها روی افزایش بودجه‌ی تحقیق‌و‌توسعه به‌عنوان راهکاری برای مقابله‌ با تحریم‌های ایالت متحده و تضمین آینده‌ی این کمپانی تأکید کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ در نموداری جدید، سرمایه‌گذاری چشمگیر شرکت هواوی روی تحقیق‌و‌توسعه را در کانون توجه قرار داده است. براساس نمودار‌، در یک سال اخیر شرکت آمازون بیشتر از هر شرکت دیگری در دنیا مشغول تحقیق‌و‌توسعه بوده است.

برند هواوی

آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (مالک اینستاگرام و فیسبوک)، اپل و مایکروسافت به‌ ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. نکته‌ی مهم حضور شرکت هواوی در رتبه‌ی ششم است. آمار نشان میدهد این کمپانی بزرگ در سال گذشته بیش‌ از ۲۰ میلیارد دلار برای تحقیق‌و‌توسعه هزینه انجام داده.

بایت‌دنس (مالک شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک) یکی دیگر از برندهای چینی است که میلیاردها دلار به تحقیق‌و‌توسعه اختصاص داده است؛ البته مطابق گفته‌ی بلومبرگ، آمار بایت‌دنس به سال ۲۰۲۱ ارتباط دارد. تنسنت (فعال در صنعت بازی) و علی‌بابا (فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک) جزو دیگر شرکت‌های بزرگ کشور چین هستند که در فهرست برترین‌ها قرار گرفته اند.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس  ، سیستم میکروفن کنفرانس ، سیستم صوت ، میکروفن رومیزی کنفرانس

شارژدهی لپ تاپ‌ها با پردازنده‌های لونار لیک بی‌نقص میشود
این مقاله را بخوانید