تحریم‌ ایالت متحده ، اپل را از همکاری با شرکت چینی YMTC منصرف کرد

منابعی آگاه اطلاع داده اند بدلیل تحریم‌های جدید ایالت متحده، شرکت اپل برنامه‌ی استفاده از تراشه‌های شرکت چینی YMTC را تعلیق کرده است. YMTC قرار بود حافظه‌ی NAND برای آیفون تأمین کند.

براساس گزارش رویترز، شرکت اپل که پیش‌تر تصمیم داشت از تراشه‌ی حافظه‌ی ساخته‌ شده توسط شرکت چینی Yangtze Memory Technologies (یا YMTC) در محصولاتش استفاده نماید، برنامه‌های خود را تعلیق نموده است. کارشناسان می‌گویند این اقدام شرکت اپل نتیجه‌ی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه صنعت تراشه‌ی چین میباشد. براساس آنچه رسانه‌ها ادعا می‌کنند، شرکت YMTC توسط دولت چین تأمین مالی میشود.

افرادی آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش گردد گفته‌اند کمپانی اپل قصد داشت تا پیش از پایان سال جاری میلادی، از حافظه‌ی فلش NAND شرکت YMTC استفاده نماید. ظاهراً برنامه‌ی شرکت اپل، استفاده از این حافظه‌ها برای آیفون‌هایی بوده که در بازار چین به فروش میرسند. شرکت اپل تصمیم داشته در نهایت ۴۰ درصد از تراشه‌ی موردنیاز برای تمامی آیفون‌ها را از YMTC بخرد.

دولت آمریکا هفته‌ی گذشته شرکت YMTC را که برترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در چین به‌ حساب می‌آید، به‌همراه ۳۰ سازمان و شرکت چینی دیگر به فهرستی ویژه اضافه کرد که ظاهراً مقامات آمریکا هنوز نتوانسته‌اند فعالیت‌ها و ارتباطات آن‌ها را به‌ طور دقیق بررسی کنند. در دو ماه آینده با پایان تحقیقات، ممکن است صنعت تراشه‌ی چین بیش از پیش تحت فشار قرار گیرد.

شرکت چینی YMTC

رویترز می‌گوید وزارت بازرگانی آمریکا نیز مشغول تحقیق روی شرکت YMTC است تا بفهمد که آیا این شرکت ازطریق فروش تراشه به هواوی، تحریم‌های واشینگتن را نقض نموده یا نه. دولت ایالت متحده از چند سال پیش شرکت هواوی را به دلیل آنچه تهدید امنیت ملی می‌خواند، در فهرست سیاه قرار داده است. شرکت هواوی که برای ایرانی‌ها به‌ عنوان شرکتی گوشی‌ساز شناخته میشود، در سطح بین‌المللی بازیگری سرشناس در صنعت تجهیزات ارتباطی است.

نقش سیستم کنفرانس در برگزاری جلسات
این مقاله را بخوانید

محدودیت‌های درنظرگرفته‌ شده توسط دولت جو بایدن، تلاشی از سوی ایالت متحده برای کاهش سرعت پیشرفت تکنولوژیک و نظامی چین است. دولت ایالات متحده می‌گوید شرکت‌های چینی اجازه ندارند به تجهیزات یا فناوری‌های آمریکایی دسترسی داشته باشند. ایالت متحده همچنین به تمامی مدیران ارشد آمریکایی شاغل در شرکت‌های چینی گفته است که باید استعفا دهند، در غیر این صورت تابعیت آمریکا را از دست خواهند داد. رئیس‌جمهور چین در واکنش‌‌به این تحریم‌ها گفته است که کشورش لشکری از استعدادها در صنعت تراشه جذب می‌کند.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس  ، شرکت سیستم کنفرانس ، سیستم کنفرانس ایرانی ، بهترین میکروفون کنفرانس