آرامستان اصفهان

سیستم صوتی میز کنفرانس

امروزه در سالن های کنفرانس جهت سهولت در کاربری از تجهیزاتی استفاده می شود که سیستم صوتی میز کنفرانس از جمله یکی از آن تجهیزات می باشد.

سیستم صوتی میز کنفرانس یک دستگاه الکترونیکی است که برای برقراری تماس صوتی در جلسات کنفرانس و جلسات تلفنی بین چندین نفر به کار می‌رود. این سیستم شامل یک دستگاه میکروفون برای ارسال صدا و بلندگو برای پخش صدا است.

سیستم صوتی میز کنفرانس می‌تواند به صورت سیمی یا بی‌سیم باشد و در برخی موارد، از قابلیت‌های دیگری مانند کنترل صدا، کنترل از راه دور، و اتصال به دستگاه‌های دیگر نیز برخوردار باشد.

با استفاده از سیستم صوتی میز کنفرانس، افراد می‌توانند به صورت گروهی در یک جلسه صوتی شرکت کرده و از راه دور با هم کار کنند. این سیستم معمولاً در محیط‌های کاری، آموزشی و اداری استفاده می‌شود.

    نفراتی که در سالن کنفرانس تجمع می کنند جهت ارائه مطالب خود نیاز به دستگاهی به نام سیستم کنفرانس دارند . در واقع سیستم کنفرانس دستگاهی است که صدای گوینده را افزایش داده و مخاطبین به سهولت صدای گوینده را خواهند شنید و سیستم صوتی میز کنفرانس تجهیزاتی است که قادر به افزایش صدای گوینده خواهد بود. اما این گونه سیستم ها به چندین مدل و کارایی تقسیم می شوند . از لحاظ ساختاری و گویش بازار ،این قبیل تجهیزات به دو دسته سیستم کنفرانس صوتی یا آنالوگ و سیستم کنفرانس اتوتراک یا دیجیتال تقسیم می شوند . سیستم صوتی میز کنفرانس می تواند در هر یک از این دو گروه قرار گیرد . برای بیشتر روشن شدن موضوع به صورت مجزا هر یک از این دو سیستم کنفرانس را به صورت اجمالی توضیح خواهیم داد.

ساندبارهای مجهز به اسپیکرهای چرخان و اتمس
این مقاله را بخوانید

       سیستم کنفرانس صوتی یا آنالوگ سیستم کنفرانسی است که در سالن های کنفرانس نصب و اجرا می شود . این نوع سیستم تنها قادر به افزایش صوت گوینده و بعضی توانایی هایی از قبیل کاهش یا افزایش صدای گوینده ، قابلیت انتخاب تعداد گویندگان ، قابلیت ضبط صدای گوینده ، کاهش یا افزایش حساسیت میکروفون ، کاهش یا افزایش صدای بلندگوی داخلی میکروفون ، خروجی های آنالوگ جهت ارتباط با دستگاه های جانبی از قبیل میکسر و یا پاور میکسر ، ورودی هایی جهت ارتباط با دستگاه های صوتی و قابلیت هایی از این قبیل می باشند که به جهت کاربری و آنالوگ بودن دارای قابلیت های محدودی تری می باشند . البته در بعضی از این دستگاه ها پاور های تغذیه بلندگو نیز جهت نصب بلندگو های جانبی طراحی شده است . اما مدل دیگر سیستم کنفرانس یعنی اتوتراک یا دیجیتال تنوع کاربری و قابلیت های متفاوت و بیشتری نسبت به مدل آنالوگ دارد . این مدل جدای از قابلیت های موجود در سیستم کنفرانس صوتی آنالوگ دارای تجهیزات کاربردی جهت نصب دوربین های هوشمند سالن کنفرانس نیز می باشند . این مدل سیستم کنفرانس توانایی نصب دوربین را دارا می باشد و به صورت نمادین هر یک از حضار با سوئیچ کردن میکروفون خود ، دوربین هوشمند به سمت میکروفون حرکت کرده و شما قادر به ضبط و یا نمایش تصویر فرد مخاطب را خواهید داشت . البته ناگفته نماند که این سیستم پس از نصب و تنظیمات اولیه ، تعریف  مختصات میکروفون و ارسال فرمان از مرکز کنترل سیستم کنفرانس به دوربین دیجیتال انجام می پذیرد . به جهت بستردیجیتال در این گونه سیستم های کنفرانس ، قابلیت های بسیاری در این گونه سیستم ها خواهید دید . جدا از قابلیت اتوترک می توان از تنظیمات مدت زمان روشن بودن میکروفون ، قابلیت انتخاب 1 الی 6 میکروفون فعال ، قابلیت انتخاب میکروفون فعال در حالت FIFO  یا LIFO ، ضبط صدا گوینده ، ورودی و خروجی های متعددجهت ارتباط و اتصال با دستگاه های جانبی از قبیل میکسر و یا پاور میکسر و تجهیزات صوتی مانند پلیر ها اشاره کرد . البته بایستی خاطرنشان کرد که در هر دو نوع سیستم کنفرانس میکروفون ریاست قابلیت قطع میکروفون های دیگر را دارد . اما مشخصه بارز و اصلی در این دو نوع سیستم کنفرانس ، قابلیت اتوتراک در سیستم های کنفرانس دیجیتال می باشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز به این گونه سیستم های کنفرانس بیشتراز قبل و چه بسا بیشتر ازمدل اول خواهد بود . این تجهیزات جدای از پخش تصویر گوینده قادر به ضبط صدا و تصویر و همچنین با توجه به نیاز امروزه ، قادر به ارسال صدا و تصویر به دیگر نقاط خواهد بود . بدین معنی که صدا و تصویر سالن کنفرانسی در نقطه A قادر به انتقال به نقطه B خواهد بود . این نمونه ای ساده ای از سیستم ویدئو کنفرانس می باشد . با این توضیحات مختصر اطلاعات اولیه ای بابت سیستم صوتی میز کنفرانس خدمت شما ارائه گردید.

طرح بزرگ تراشه‌ساز آمریکایی برای نفوذ به اروپا
این مقاله را بخوانید

در ادامه توضیحات تکمیلی بابت سیستم صوتی میز کنفرانس خواهیم داشت .

لینک های مرتبط: تجهیزات سالن کنفرانس  ،  میکروفون کنفرانس ، نصب سیستم کنفرانس