شرکت TSMC قربانی حمله سایبری شد

شرکت TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در جهان، درگیر حمله‌ سایبری شده است. در این حمله بخشی از داده‌های شرکت TSMC فاش شد.

کمپانی صنایع نیمه‌هادی تایوانی موسوم‌ به TSMC در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که قربانی حمله‌ای سایبری شده است. این کمپانی میگوید به‌دلیل حمله‌ی سایبری برخی از داده‌هایش فاش شده‌اند، اما اطلاعات مشتریانش همچنان ایمن است. عملیات‌های کسب‌ و‌ کار TSMC تحت تأثیر این حمله‌ی سایبری قرار نگرفته‌اند.

بر اساس نوشته‌ی گیزموچاینا، حمله‌ی سایبری تی اس ام سی به راه‌اندازی اولیه و پیکربندی سرور ارتباط داشته است. این شرکت پس از آگاهی از این حمله‌ی سایبری به سرعت واکنش نشان داد و تبادل داده با تأمین‌کننده‌ای را که درگیر حمله‌ی سایبری شده بود متوقف نمود.

حمله سایبری

شرکت TSMC میگوید گروه هکری LockBit مسئول حمله به سرورهای این کمپانی است. LockBit اطلاعات سرقت‌شده را روی وب‌سایتش منتشر نموده و خواستار دریافت باج ۷۰ میلیون دلاری شده است. در صورت پرداخت نشدن این مبلغ، LockBit نام کاربری و رمز عبور مربوط‌ به داده‌های فاش‌ شده را نیز منتشر میکند.

شرکت TSMC عنوان کرده است اطلاعات فاش‌شده، در سرورهای شرکت Kinmax Technology ذخیره شده بودند. شرکت TSMC همزمان با تلاش برای رفع مشکلات، مشغول همکاری با متخصصان و نهادهای امنیت سایبری است تا حادثه را بیش از پیش مورد بررسی قرار دهد.

شرکت TSMC که مشتریان بزرگی مثل برند اپل و برند انویدیا دارد، بزرگ‌ ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا است و یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعت فناوری محسوب میشود؛ به‌ همین‌ دلیل حمله‌ی سایبری به شرکت TSMC کل صنعت را نگران میکند.

سیستم کنفرانس در آمل
این مقاله را بخوانید

مطالب مرتبط : قیمت سیستم کنفرانس ، قیمت میکروفن کنفرانس ، خرید سیستم کنفرانس