فروش چشمگیر اسپیکر هوشمند علی بابا، شیائومی و گوگل

در سال گذشته‌ میلادی شرکت های گوگل، شیائومی و علی بابا توانستند فروش چشمگیر اسپیکر هوشمند را برای خود رقم بزنند. اما در مقام مقایسه، آمازون فروش چشمگیری نداشت.

جدیدا اسپیکر هوشمند تنها برای گوش دادن به موسیقی بکار نمیرود، بلکه با فناوری هایی مانند الکسا و گوگل اسیستنت مبتنی بر هوش مصنوعی، کابران می‌توانند کاربردهای دیگری از اسپیکرهای هوشمند بگیرند. در نتیجه صنعت اسپیکرهای هوشمند به تجارتی بزرگ تبدیل شده است. براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی مؤسسه پژوهشی کانالیس، گوگل، شیائومی و علی‌بابا در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی، فروش بیشتری را در صنعت اسپیکر‌های هوشمند برای خود به ثبت رسانده‌اند.

شاید به نظر بیاید که شیائومی و علی بابا نقش مهمی در بازار اسپیکرهای هوشمند ندارند. اما باید گفت شیائومی و علی‌بابا برای فروش محصولات خود روی بازارهایی تمرکز کرده‌اند که گوگل در آن بازارها تمرکز خاصی ندارد. در سال ۲۰۱۸ میلادی، اسپیکرهای هوشمند علی‌بابا رشد فروش ۸۱۵.۵ درصدی را به ‌نام خود ثبت کردند. رشد سالیانه شیائومی در حدود ۸۷۴۴.۳ درصد بود.

با توجه به اینکه شیائومی و علی‌بابا از سال ۲۰۱۷ میلادی عملا عرضه اسپیکرهای هوشمند را در بازار به صورت جدی آغاز کرده‌‌اند، در نتیجه چنین آماری چندان هم نمی‌تواند قابل استناد باشد. در تیرماه ۱۳۹۶، اسپیکر هوشمند علی بابا به نام تیمال جینی معرفی شد. با توجه به گزارش آماری کانالیس، در حال حاضر شیائومی با سهم بازار ۹.۱ درصدی و علی‌بابا سهم بازار ۱۱.۴ درصدی را در بازار اسپیکرهای هوشمند از آن خود کرده‌اند.

گوگل اسپیکرهای هوشمند بسیاری را در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه کرد، در نتیجه رشد سالیا‌نه چشمگیری را نسبت به شیائومی و علی‌بابا برای خود در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی رقم نزده است. براساس جدول منتشر شده از سوی کانالیس، رشد سالیانه گوگل در عرضه اسپیکرهای هوشمند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در حدود ۱۰۹.۶ درصد برآورده شده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی سهم بازار گوگل در صنعت اسپیکرهای هوشمند ۳۰ درصد اعلام شده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، آمازون با عرضه ۲۲ میلیون اسپیکر هوشمند توانست سهم بازار ۶۳.۴ درصدی را از آن خود کند. ولی همانطور که در جدول مشاهده می‌‌کنید، رشد سالیانه آمازون در عرضه اسپیکرهای هوشمند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی تنها ۱۰.۱ درصد بوده است.

ایالت متحده ۲۰۰ میلیارد دلار به صنعت تراشه تخصیص داد
این مقاله را بخوانید

آمازون در سال ۲۰۱۸ میلادی در حدود ۲۴.۲ میلیون اسپیکر هوشمند به بازار عرضه کرد و سهم بازار ۳۱.۱ درصدی را از آن خود کرد. کانالیس خاطر نشان کرده است که بروزرسانی آمازون اکو در سال ۲۰۱۸ میلادی باعث بهبود وضعیت این شرکت در بازار اسپیکر هوشمند خواهد شد و شاید شرایط آمازون در سال ۲۰۱۹ میلادی تغییر یابد تا بتواند موقعیت خود را نسبت به گوگل حفظ نماید.

 مطالب مرتبط: خرید تجهیزات اتاق کنفرانس ، قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس ، انواع سیستم صوتی کنفرانس ، میکروفون کنفرانس