کمپانی انویدیا ۲۹ شهریور رویدادی در مورد گرافیک‌های RTX 4000 برگزار میکند

یراساس گزار‌ش‌ها کمپانی انویدیا قصد دارد با برگزاری رویدادی خاص در 29 شهریور خبرهای هیجان‌انگیزی درباره پردازنده‌های گرافیکی سری 40 GeForce RTX به اشتراک بگذارد.

سری RTX 4000 نسل بعدی گرافیک‌های کمپانی انویدیا هستند که برپایه‌ی معماری Ada تولید می‌شوند؛ پیش‌بینی می‌شود این شرکت در این سری گرافیک‌های خود از کانکتور ۱۶ پین جدید PCIe Gen5 استفاده کرده و حافظه‌ی کش L2 و تعداد هسته‌های FP32 و IN32 را نیز افزایش داده باشد. پیش‌تر برخی منابع غیر رسمی ادعا کرده بودند شرکت انویدیا مدل پرچم‌ دار گرافیک جدیدش را زودتر از مدل‌های دیگر و در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) عرضه خواهد کرد. حالا به گزارش digitaltrends، این شرکت با انتشار تیزری کوتاه از طرفداران خود خواست تا رویداد ویژه‌ی Geforce Beyond تیم سبز را از دست ندهند. این شرکت توضیحات بیشتری در مورد رویداد مذکور ارائه نکرد؛ اما با توجه به شواهد کاملاً منطقی به‌ نظر میرسد که تیم سبز قصد داشته باشد پس از مدت‌ها انتظار و تأخیر، از گرافیک‌های RTX 4000 رونمایی نماید یا اخباری مهم را در مورد این گرافیک‌ها با طرفدارانش به اشتراک بگذارد.

شرکت انویدیا

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا نیز چندی پیش اعلام کرده بود که احتمالاً در ماه های آینده  اطلاعات بیشتری در مورد نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی به اشتراک گذاشته میشود؛ البته با توجه به سابقه‌ی بد انویدیا، احتمال تغییر تاریخ برگزاری این رویداد وجود دارد، اما فعلاً همه نشانه‌ها حاکی از آن است که تیم سبز ۱۰ روز دیگر اطلاعاتی هیجان‌انگیز درباره‌ی گرافیک‌های سری RTX 4000 به اشتراک خواهد گذاشت.

اس اس دی‌ SK Hynix معرفی شد
این مقاله را بخوانید

طبق شایعات گرافیک پرچم‌دار سری RTX 4000، یعنی GeForce RTX 4090، پیش از همتایانِ کمتر قدرتمند خود، یعنی RTX 4080 و RTX 4070 عرضه خواهد شد. گرافیک‌های ارزان‌ تر این خانواده هم پس از پرچم‌ داران و در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه میشوند. انتظار می‌رود گرافیک‌های جدید شرکت انویدیا جهش عملکردی قابل‌ توجهی ارائه دهند و حتی برخی منابع ادعا نموده اند که بهبود عملکرد گرافیک‌های سری RTX 4000 در مقایسه با نسل قبلی، یعنی RTX 3000 با دو برابر بهبود همراه خواهد بود.

همچنین زمزمه‌هایی در مورد پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند‌تری در مقایسه با RTX 4090 شنیده می‌شود که توان مصرفی آن به ۹۰۰ وات میرسد؛ در صورت صحت وجود این گرافیک، ممکن است شرکت انویدیا آن را با نام RTX 4090 Ti یا به‌ عنوان عضوی از خانواده‌ی Titan عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که شرکت انویدیا روز ۲۰ سپتامبر تا چه حد در انتشار اطلاعات دست‌‌ و دلباز عمل میکند، اما معرفی موج اولیه‌ی گرافیک‌های مبتنی بر معماری Ada محتمل به نظر میرسد. هنوز نمی‌توان در مورد تعیین تاریخ دقیق عرضه و قیمت‌گذاری این گرافیک‌ها مطمئن بود.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، راه اندازی اتاق کنفرانس ، میکروفون رومیزی کنفرانس ، قیمت میکروفون میز کنفرانس