کمپانی اینتل با تأمین‌کننده شرکت اپل همکاری میکند

ظاهراً شرکت اینتل تصمیم گرفته است نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی‌ سری آرک را در همکاری با TSMC (تأمین‌کننده شرکت اپل) بسازد.

بر اساس گزارش منابع آگاه در تایوان، شرکت اینتل تصمیم گرفته است پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید Battlemage و Celestial را که در کارت‌های گرافیک سری Arc استفاده میشوند در کارخانه‌های TSMC بسازد. TSMC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی جهان ، یکی از اصلی‌ترین رقبای شرکت اینتل محسوب میشود.

منابع آگاه میگویند کمپانی اینتل «سفارش بزرگی» در TSMC ثبت نموده است تا این شرکت پردازنده‌های گرافیکی جدید این شرکت را بسازد. با وجود تغییرات اخیر تیم گرافیکی شرکت اینتل و جدایی یکی از مهندسان ارشد، این شرکت همچنان به آینده‌ی واحد تجاری پردازنده‌های گرافیکی خوش‌بین است.

تأمین‌کننده شرکت اپل

نسل دوم پردازنده‌ی گرافیکی Battlemage اینتل برپایه‌ی معماری Xe2 تولید میشود. گرافیک‌های سری Battlemage در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ از راه میرسند و مبتنی‌بر لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC خواهند بود.

بر اساس گزارش Wccftech، شرکت اینتل برای تولید نسل اول پردازنده‌های گرافیکی‌اش با کدنام Alchemist از کارخانه‌های TSMC استفاده کرد. شرکت اینتل این پردازنده‌های گرافیکی را اواسط ۲۰۲۲ در دسترس قرار داد. تمامی این گرافیک‌ها مبتنی‌بر لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC بودند.

پس از Battlemage نوبت‌به نسل سوم گرافیک Celestial برپایه‌ی معماری Xe3 و لیتوگرافی N3X (کلاس سه نانومتری) شرکت TSMC میرسد. تاریخ عرضه‌ی گرافیک‌های Celestial برای نیمه‌ی دوم ۲۰۲۶ تعیین شده است.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس  ، سیستم میکروفن کنفرانس ، سیستم صوت ، میکروفن رومیزی کنفرانس

شرکت هواوی برای طراحی نسل بعدی تراشه‌ها خود را آماده می‌کند
این مقاله را بخوانید