تحریم‌های هواوی سنگین‌تر می‌شود

شرکت هواوی سال‌ها پیش به بهانه توطئه علیه امنیت ملی ایالت متحده و جاسوسی از دولت این کشور تحریم شد. تحریم این شرکت هنوز پابرجاست و خبرها حاکی از سنگین تر شدن تحریم‌های هواوی میباشد همین مسئله این کمپانی را با محدودیت‌های فراوانی مواجه کرده است. حال به گفته منبع آگاه، این محدودیت‌ها بیش از پیش می‌شوند و هواوی را به دردسر خواهند انداخت. یکی از عواقب اعمال این تحریم‌های جدید، قطع ارتباط هواوی با تأمین‌کنندگان ایالت متحده ازجمله اینتل و کوالکام خواهد بود.

تحریم‌های هواوی

احتمال بیشتر‌شدن تحریم‌های هواوی

یکی از سخنگویان وزارت بازرگانی آمریکا طی اظهارات خود پیرامون این موضوع عنوان کرد  سیاست‌ها و مقررات تنظیم‌شده این سازمان مورد بررسی و تغییر قرار میگیرد. شواهد حاکی از این هستند که برخی از مقامات دولت فعلی ایالت دمتحده به‌ دنبال ممنوعیت تجارت تمام تأمین‌کنندگان آمریکایی با  شرکت هواوی بوده و در پیگیری این موضوع جدیت فراوانی دارند.

این گزارش دقیقاً زمانی منتشر شده است که تنش‌های بین ایالت دمتحده و چین درحال شدت‌گیری است. به همین ترتیب، احتمال وقوع چنین اتفاقی چندان دور از ذهن نیست. این خبر به‌ قدری برای مسئولین چین تنش‌زا بوده است که «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، از این بابت اظهار نگرانی کرده. او در ادامه صحبت‌هایش نیز به شماتت و سرزنش ایالت متحده به‌ دلیل استفاده از قدرت‌های دولتی برای سرکوب پیشرفت شرکت‌های چینی پرداخته است.

پیش از این، مدیران شرکت هواوی اظهار داشتند که اگر تحریم‌های ایالت متحده در کار نبود، آن‌ها می‌‌توانستند همچنان از پیشتازان بازار موبایل جهانی باشند. البته با وجود تحریم‌های مذکور، برخی از شرکت‌های مطرح سازنده چیپست ازجمله کوالکام و اینتل اجازه تجارت با این شرکت چینی را داشتند. با این‌ وجود، به‌ نظر میرسد که آمریکایی‌ها نه‌ تنها قصد عقب‌نشینی ندارند، بلکه به‌ دنبال افزایش بیشتر محدودیت‌ها علیه شرکت هواوی هستند. اگر ایالت متحده درنهایت این قانون را به تصویب برساند، اوضاع برای شرکت هواوی چندان خوب پیش نمیرود؛ زیرا این شرکت دیگر توانایی پیشروی در زمینه توسعه تجهیزات شبکه 5G و توسعه سایر محصولاتش را نخواهد داشت.

سیستم کنفرانس در گرگان
این مقاله را بخوانید

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس صوتی ، فروش سیستم کنفرانس ، میکروفون کنفرانس