سیستم کنفرانس صوتی

سیستم کنفرانس صوتی، یک سیستم است که به منظور انجام کنفرانس‌ها، جلسات و مکالمات گروهی از طریق صدا استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا از راه دور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صورت همزمان صدا را منتقل کنند.

یک سیستم کنفرانس صوتی معمولاً شامل موارد زیر است:

  1. میکروفن‌ها: این میکروفن‌ها می‌توانند شامل میکروفن‌های دستی، میکروفن‌های سقفی یا میکروفن‌های گوشی باشند. میکروفن‌ها صدای مشارکت کنندگان را در جلسه به طور کامل یا جزئی ضبط می‌کنند.
  2. بلندگوها: بلندگوها صدا را در اتاق توزیع می‌کنند تا شرکت کنندگان بتوانند صدا را بشنوند. بسته به اندازه اتاق و تعداد شرکت کنندگان، ممکن است یک یا چند بلندگو در سیستم استفاده شود.
  3. واحد کنترل: واحد کنترل سیستم کنفرانس صوتی عملکرد میکروفن‌ها و بلندگوها را کنترل می‌کند. این واحد شامل کنترل‌های مختلفی برای تنظیم حجم صدا، قطع و وصل کردن میکروفن‌ها، انتخاب بلندگوها و مدیریت سایر تنظیمات مربوط به صدا می‌باشد.
  4. سیستم‌های ارتباطی: سیستم کنفرانس صوتی ممکن است از سیستم‌های ارتباطی مانند تلفن‌ها، ویدئو کنفرانس، یا نرم‌افزارهای مخابراتی استفاده کند تا ارتباط را در محیط‌های مخت

سالن های کنفرانس محل برگزاری جلسات و مذاکراتی است که با توجه به تعداد حضار و وسعت سالن، نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد. امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال، تجهیزات سالن کنفرانس نیز بسیار توسعه پیدا کرده و کیفیت برگزاری همایش ها و کنفرانس ها ارتقاء قابل توجه ای داشته است.

در این میان سیستم کنفرانس  صوتی از جمله مهم ترین بخش های تشکیل دهنده یک سالن کنفرانس را تشکیل می دهد که توسط آن ارتباط صوتی میان حضار با کیفیت بالاتری برقرار خواهد شد. سیستم صوتی کنفرانس شامل بخش هایی اعم از میکروفون، آمپلی فایر (تقویت کننده)، بلندگو (باند) و کابل است. این تجهیزات به صورت آنالوگ و دیجیتال در بازار وجود دارد که امروزه از نوع دیجیتال آن در سالن های کنفرانس بزرگ استفاده می شود.

ادعای مدیرعامل هواوی درباره فناوری های این شرکت
این مقاله را بخوانید

میکروفون اولین و اساسی ترین جزء سیستم صوت را تشکیل می دهد. میکروفون ها به دو دسته با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شوند که هر دو وظیفه انتقال صوت را بر عهده دارند؛ با این تفاوت که میکروفون های با سیم، اطلاعات را از طریق کابل های انتقال به دستگاه گیرنده می فرستند و میکروفون های بی سیم این اطلاعات را از طریق امواج صوتی ایجاد شده در محیط به سیستم صوتی انتقال می دهند. پس از انتقال صدا از طریق میکروفون، صوت وارد سیستم صوتی شده و برای تنظیم صدا وارد میکسر می شود. در اینجا صوت فیلتر شده و متناسب با نیاز شما می توان آن را بم کرد و تغییراتی دیگری در آن ایجاد نمود.

آمپلی فایر وظیفه تقویت صدا را در سیستم های صوتی دارد و از این رو برای برگزاری مراسم هایی در محیط های بزرگ و رو باز بسیار حائز اهمیت است. پس از تقویت صدا توسط آمپلی فایرها، صوت به بلندگو و پاور آمپلی فایر انتقال می یابد تا صدای دریافت شده با میزان مناسبی برای عموم پخش شود.

مطالب مرتبط: میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ، میکروفن رومیزی

سیستم کنفرانس