مدیرعامل مایکروسافت : اجازه نخواهیم داد هوش مصنوعی، افسارگسیخته شود

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید افسارگسیخته‌ شدن هوش مصنوعی تهدیدی جدی است، اما احتمالاً این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

شرکت مایکروسافت پس از سال‌ها سرانجام توانسته است بینگ را به یک موتور جست‌و‌جوی خبرساز تبدیل کند. موتور جستجوی بینگ همواره مدعی رقابت با گوگل بوده، اما تا پیش از رونمایی نسخه‌ی جدید،‌ هرگز تا این حد در معرض توجه قرار نگرفته بود.

نسخه‌ی جدید موتور جستجوی  بینگ به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT مجهز میباشد و افزون‌ بر نمایش نتایج سنتی،‌ از قابلیت چت‌بات استفاده میکند تا به هر سؤالی پاسخ دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی در کنار تمامی مزایایی که ارائه میدهند، باعث نگرانی عده‌ی قابل‌ توجهی از کاربران شده‌اند. ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در مصاحبه‌ی جدید خودش تلاش کرد برخی از این نگرانی‌ها را کاهش دهد. نادلا با وجود پذیرش ناقص بودن هوش مصنوعی، از انتشار عمومی ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری دفاع کرد.

مدیرعامل مایکروسافت

مدیرعامل شرکت مایکروسافت عنوان کرد : «تنها راه برای بی‌نقص‌کردن فناوری‌های جدید، انتشار آن‌ها در بازار و دریافت بازخورد از انسان‌های واقعی میباشد. این فناوری‌ها به‌ خصوص هوش مصنوعی باید از لحاظ شخصی و اجتماعی، با اولویت‌های انسان هماهنگ شوند.»

ساتیا نادلا می‌گوید: «ما مکانیزم‌های بسیار زیادی اعمال میکنیم تا جلوی تولید محتواهای مغرضانه و مضر را بگیریم.»

بر اساس گزارش فیوچریزم، مدیرعامل شرکت مایکروسافت گفت احتمال سرکش شدن هوش مصنوعی و دشمنی با انسان، غیرممکن نیست و مردم حق دارند که در این زمینه نگران شوند : «هوش مصنوعی افسارگسیخته در صورتی که رنگ حقیقت به خود بگیرد، مشکلی واقعی میشود.»

اسپیکر هوشمند جدید Nest گوگل
این مقاله را بخوانید

نادلا در ادامه گفت: «با این‌ حال راه مقابله با مشکل یادشده این است که مطمئن شوید هوش مصنوعی هرگز به مرحله‌ی افسارگسیختگی نرسد.»

ساتیا نادلا معتقد است که ما انسان‌ها باید از هوش مصنوعی برای جلوگیری از فرا رسیدن آینده‌ی دیستوپیایی استفاده کنیم. او عنوان کرد که نحوه‌ی استفاده‌ی ما از مدل‌های هوش مصنوعی باید به‌ گونه‌ای باشد که انسان همواره زمام امور را در دست بگیرد.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس ، تجهیزات صوتی سالن کنفرانس ، طراحی و تجهیز سالن کنفرانس ، قیمت میکروفن رومیزی ، تجهیز سالن کنفرانس