شرکت انویدیا روی درایو گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند

منبعی آگاه می‌گوید شرکت انویدیا مشغول کار روی درایو گرافیکی جدیدی است که با هوش مصنوعی بهینه شده است و تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر از درایورهای عادی دارد.

به‌ گزارش ویدئو کاردز، کمپانی انویدیا احتمالاً به‌ زودی درایور گرافیکی جدیدی منتشر میکند که با هوش مصنوعی بهینه شده است و عملکرد کارت‌های گرافیک این شرکت را بهبود میدهد. ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی همین‌ حالا نیز در درایورهای GPU استفاده میشوند؛ اما نه به‌ صورت گسترده. به‌ نظر میرسد شرکت انویدیا در پی استفاده‌ی گسترده‌تر از هوش مصنوعی میباشد.

درایو گرافیکی

فعلاً مشخص نیست که بهینه‌سازی‌‌های هوش مصنوعی تا چه حد روی تجربه‌‌ی کاربر از پردازش گرافیکی تأثیر مثبت میگذارد. گیمرها هم‌اکنون می‌توانند ازطریق ابزار GeForce Experience پروفایل‌های ویژه‌ای برای هر بازی فعال نمایند تا عملکرد بهینه شود. پروفایل‌های GeForce Experience مبتنی‌بر دیتابیسی بزرگ هستند و فعال‌کردن آن‌ها روندی خودکار دارد.

گفته میشود درایور بهینه‌شده‌ی کارت‌های گرافیک انویدیا تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری از درایورهای عادی دارد. میانگین بهبود در سیستم‌های مختلف حدوداً ۱۰ درصد خواهد بود. مشخص نیست درایور جدید شرکت انویدیا برای کدام کارت‌های گرافیک در‌دسترس قرار میگیرد. ممکن است برخی از قابلیت‌های مهم صرفاً در انحصار گرافیک‌های سری RTX باشند.

ظاهراً AMD نیز مشغول کار روی قابلیتی مشابه است. این شرکت به‌ تازگی فناوری HYPR-RX را معرفی کرده است که شامل تکنیک Radeon Super Resolution میشود. این فناوری عملکرد درایور گرافیکی را ارتقا میدهد و تأخیر را کاهش میدهد.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس صوتی ، فروش سیستم کنفرانس ، میکروفون کنفرانس

انویدیا بخشی از تولید کارخانه‌های TSMC را رزرو میکند
این مقاله را بخوانید