شرکت سامسونگ در تولید تراشه‌های ۳ نانومتری به رقیب جدی تبدیل میشود

به‌نظر می‌رسد شرکت سامسونگ توانسته بازده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را بهبود دهد و نخستین سفارش‌هایش دریافت نماید.

مدت‌ها است که شرکت TSMC و بخش ریخته‌گری سامسونگ، حاکم بر تولید تراشه‌های قراردادی میباشند و اغلب شرکت‌ها برای برون‌سپاری تولید تراشه‌هایشان از بازوی تولیدی این دو شرکت یادشده بهره می‌گیرند. آن‌ها تنها شرکت‌هایی هستند که فناوری‌های پیشرفته برای ساخت تراشه ارائه میدهند و در عین ‌حال از بیشترین ظرفیت تولید برخوردار هستند.

با این‌ حال، در سال‌های اخیر به‌ نظر میرسد که سامسونگ کمی از قافله عقب افتاده و مشکلات متعدد تولیدی، سبب شده که غول فناوری کره‌ای سفارش‌های بسیار فراوانی را از دست دهد. اکنون به‌ نظر میرسد که این شرکت با خط تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌هایش قصد دارد اوضاع را تغییر دهد و بار دیگر به رقابت جدی با شرکت TSMC بپردازد.

تولید تراشه‌های ۳ نانومتری

طبق گزارش منتشرشده، بازده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری شرکت سامسونگ به شرایط ایده‌آلی رسیده و ظاهراً شرکت کره ای نخستین سفارش تولید این تراشه‌های پیشرفته را نیز دریافت نموده. ناگفته نماند بزرگ‌ترین مشتری ریخته‌گری کمپانی سامسونگ هنوز شرکت مادر سامسونگ میباشد که گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، رایانه‌های شخصی، نمایشگرها و سایر لوازم الکترونیکی را میسازد.

جالب است بدانید که شرکت سامسونگ در تراشه‌های سه نانومتری از ترانزیستورهایی با ساختار GAA استفاده میکند که درواقع، برای نخستین‌بار است که تراشه‌های با این فناوری به تولید انبوه میرسند. از سوی دیگر، رقیب دیرنه‌ی سامسونگ، یعنی TSMC برای این منظور از ترانزیستورهایی با ساختار FinFET بهره میگیرد که روی کاغذ فناوری قدیمی‌تری محسوب میشود.

چین بزرگ‌ترین بازار تراشه دنیا را در اختیار دارد
این مقاله را بخوانید

در هر صورت، به‌نظر میرسد که شرکت TSMC توانسته سفارش‌های بیشتری را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری دریافت نماید و شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت اپل و شرکت کوالکام همچنان تولید تراشه‌هایشان را به این شرکت محول کرده‌اند.

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس صوتی ، فروش سیستم کنفرانس ، میکروفون کنفرانس