پروژکتور لیزری لایکا رونمایی شد

لایکا پروژکتور لیزری جدیدی در همکاری با های‌سنس تولید نموده که وضوح 4K دارد و در مدل‌های ۱۰۰ اینچ و ۱۲۰ اینچ روانه‌ی بازار میگردد.

لایکا، برند سرشناس کشور آلمان در صنعت تصویربرداری، اولین پروژکتور لیزری خود را در نمایشگاه CES 2023 رونمایی نمود. این پروژکتور فوق‌کوتاه‌برد (UST) که Leica Cine 1 نام دارد به سه لیزر مجهز است و محتوا را با وضوح 4K پخش میکند. لایکا می‌گوید پروژکتور موردبحث را در همکاری با شرکت های‌سنس تولید کرده است.

بر گفته  دیجیتال ترندز، پروژکتور لیزری لایکا در مدل‌های ۱۰۰ اینچ و ۱۲۰ اینچ عرضه میشود. قیمت پروژکتور لایکا در مدل پایه ۸٬۲۹۵ دلار است. Leica Cine 1 در فصل سوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار ایالت متحده میشود. بهار ۲۰۲۳ شاهد عرضه‌ی این پروژکتور در بازار اروپا نیز خواهیم بود.

پروژکتور لیزری لایکا

پروژکتور Leica Cine 1 از لیزرهای ساخت های‌سنس بهره میگیرد، اما لایکا میگوید یک‌سری قابلیت‌های اختصاصی نیز به آن اضافه کرده است تا انتظاراتی که مردم دارند برآورده شود. یکی از ویژگی‌های جالب پروژکتور، بهره‌مندی از لنز Summicron لایکا و پردازنده‌ی اختصاصی LIO است. لایکا به‌ لطف این پردازنده و از طریق الگوریتم‌های ویژه، کیفیت تصویر را بهینه میکند.

شرکت لایکا میگوید پروژکتور لیزری جدیدش محتوای بصری را با روشنایی ۲٬۵۰۰ لومن پخش میکند و این یعنی با پروژکتوری بسیار پرنور طرف هستیم. هر دو مدل ۱۰۰ اینچ و ۱۲۰ اینچ از پروژکتور لایکا ۱۰۰ درصد فضای رنگی BT.2020 را پوشش میدهند. مشخص نیست که این پروژکتورها توانایی پشتیبانی از فرمت‌های مختلف HDR را نیز دارند یا نه. پروژکتورهای پرچمدار های‌سنس از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی میکنند.

میکروفون رومیزی کنفرانس
این مقاله را بخوانید

مطالب مرتبط : میکروفون کنفرانس ، میکروفن اتاق کنفرانس ، سیستم اتاق کنفرانس ، میکروفن رومیزی